• Laurka dla Papieża

• „LAURKA DLA PAPIEŻA” pod takim hasłem zorganizowaliśmy konkurs plastyczny. Celem konkursu było uczczenie 9. rocznicy Pontyfikatu Papieża Franciszka.

Uczniowie kl. I-III sami wykonywali laurki oraz redagowali życzenia dla Ojca Świętego.

Najpiękniejsze prace przesłaliśmy do Watykanu.

Wielką radość sprawiło nam podziękowanie i Apostolskie Błogosławieństwo, którego w imieniu Ojca Świętego udzielił nam  Mons. L. Roberto Cona.

Inicjatorem i organizatorem konkursu była katechetka naszej szkoły – B. Kołodziejska.

• Wycieczka Wieliczka – Kraków – Chęciny

• Nie od dziś wiadomo,   że podróże kształcą. Przekonali się o tym uczniowie z klas IV – VIII, którzy w dniach 8-10 czerwca 2022 r. byli na wycieczce trasą Wieliczka – Kraków – Chęciny.

Uczniowie skorzystali z programu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Poznaj Polskę”, który ma na celu zapoznanie uczniów z polską historią, kulturą i tradycją.

Pierwszego dnia wycieczki uczniowie zwiedzali Kopalnię Soli w Wieliczce, jeden z najcenniejszych zabytków w Polsce. Zeszli w podziemia kopalni i z ciekawością oglądali wykute w soli korytarze, komory i komnaty z unikatowymi rzeźbami.

Następny dzień przyniósł zwiedzanie Krakowa. Po śniadaniu uczestnicy wycieczki udali się na Kopiec Kościuszki . Zanim wspięli się na jego szczyt zwiedzili Muzeum Kościuszkowskie, które przybliżyło dzieciom historię życia naszego bohatera narodowego.

Kolejnym etapem podróży był Zamek Królewski na Wawelu. Uczniowie podziwiali wnętrza Katedry, krypty i groby królewskie. Byli również na wieży, na której wisi słynny Dzwon Zygmunta. Oglądali dziedziniec Zamku Wawelskiego z renesansowymi krużgankami.

Następnie zwiedzili Rynek i po czasie wolnym, podczas którego kupili pamiątki związane z tym pięknym miastem, ruszyli ulicą Floriańską pod ‘’Okno Papieskie”.

Na zakończenie dnia trafili do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach.

Ostatni dzień to zwiedzanie Zamku Królewskiego w Chęcinach. Uczniowie w malowniczych ruinach poznali życie królewskie oraz historię zjazdów rycerstwa. Z wież murów obronnych oglądali pasma Wzgórz Chęcińskich.

Bardzo szczęśliwi i zadowoleni z udanego wyjazdu wrócili do Krasnego.

• Zbieraj baterie!

• Dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom oraz nauczycielom w czynnej zbiórce baterii i telefonów. Wspólnie zebraliśmy aż 364 kg baterii i 13 kg zużytych telefonów.

Gratulujemy klasie III zajęcia I miejsca w międzyklasowej rywalizacji o największą ilość zebranych elektroodpadów!!!! Klasa zebrała 93,1 kg!!!

Organizatorzy

D. Kryściak, K. Jędrasik, E. Dymczyk- Filińska

• Wycieczka przedszkolaków do Warszawy

• W piątek 03.06.2022r. dzieci z oddziałów pięcio i sześciolatków udały się na wycieczkę do stolicy, jaką jest Warszawa. Zaczęliśmy od odwiedzenia największej w Europie Wystawy Budowli z Klocków Lego®! Dzieci były bardzo zafascynowane i mogły zbudować swoje dzieła z klocków. Następną atrakcją naszej wycieczki była Klockownia łącząca rozrywkę z nauką i praktyką skupienia. Dzieci rozwijały tam swoją wyobraźnię przestrzenną, kreatywność i budowanie pewności siebie. Ostatnim punktem wycieczki był spacer z pilotem po Starym Mieście. Zobaczyliśmy plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta, Katedrę św. Jana i Rynek Starego Miasta. Przedszkolakom bardzo podobała się wycieczka i wróciły z uśmiechami na twarzach.

• „KIEDYŚ MAMA MI MÓWIŁA, ŻE W RODZINIE DRZEMIE SIŁA”

• Bliskie, serdeczne relacje z rodziną i krewnymi to podstawa szczęśliwego funkcjonowania każdego z nas. Wychodząc temu naprzeciw, uczniowie klasy 3 wraz z wychowawcą i rodzicami zorganizowali integracyjne spotkanie plenerowe z okazji DNIA RODZINY. Wszyscy w duchu sportowym spędzili ze sobą czas, ciesząc się swoim towarzystwem, wspólnymi grami i zabawami, a także pysznym poczęstunkiem. Impreza odbyła się 10 czerwca 2022 r. na boisku szkolnym.

Ten czas spędziliśmy niezwykle aktywnie. Wiemy bowiem, że najwięcej radości daje wspólna zabawa. Przenosi nas do świata, w którym wszystko jest możliwe, w magiczny sposób buduje i wzmacnia więzi oraz pomaga się solidnie zrelaksować.

Dlatego na czas Dnia Rodziny zapomnieliśmy o laptopach, tabletach i telefonach komórkowych! Chwyciliśmy za piłki, skakanki, hula- hop… W ten sposób odkrywaliśmy radość z bycia razem.

• Klasa I w Płocku

• 12 maja 2022 roku uczniowie klasy I wyruszyli na wycieczkę do Płocka. W czasie wyjazdu dzieci odpoczywały i poznawały atrakcje miasta.

Głównym punktem wycieczki była wizyta w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku.  Dzieci z wielkim zaangażowaniem obejrzały spektakl teatralny pt. „Królewna Śnieżka”. Podziwiały piękne kostiumy  i grę aktorów oraz dekoracje sceny teatralnej.

Kolejnym etapem wycieczki był pobyt w ogrodzie zoologicznym.  Spotkanie z mieszkańcami   ZOO sprawiło dzieciom wiele radości i dostarczyło nowych informacji o życiu zwierząt – ich  wyglądzie, zachowaniu.  Szczególnie urokliwym zakątkiem dla dzieci okazała się zagroda z kozami  – małymi i dorosłymi. Wiele emocji  wywoływały również inne zwierzęta: słonie, żyrafy, papugi.

Potem dzieci podziwiały  panoramę miasta i przepiękny widok na rzekę Wisłę  - roztaczający się ze Wzgórza Tumskiego.  Zrobiły też pamiątkowe zdjęcia u stóp pomnika Jana Pawła II .

W radosnym nastroju , „z głową pełną wrażeń”  i zadowoleniem z zakupionych pamiątek - uczniowie klasy I wrócili do Krasnego.

• Jesteś Mamo skarbem mym, kocham Ciebie z całych sił. Jesteś wszystkim tym co mam, Tobie wszystko jednej dam …”

• Dzień Mamy to najpiękniejsze, wyjątkowe i najbardziej osobiste święto w roku. Słowo: matka, mama, mamusia, mateńka - to synonim miłości i dobra, ciepła rodzinnego i szczęścia, to ostoja i poczucie bezpieczeństwa, przywiązania, przyjaźni i wiary w to wszystko, co piękne i szlachetne.

Dzień Matki obchodzimy w maju, w okresie rozkwitania pierwszych kwiatów, zapewne dlatego, by je można było ofiarować tej najważniejszej osobie w życiu każdego człowieka - Matce, w podzięce za to, że dała nam skarb największy – życie i miłość. Staramy się oddać swojej mamie to, czym ona obdarza nas przez cały czas, dlatego też w dniu 30.05.2022r. uczniowie klas: I i IIa wraz z wychowawczyniami zaprosili drogie mamy do naszej szkoły.

Słowem, piosenką i upominkiem wyrazili swoją miłość i wdzięczność za matczyną dobroć i cierpliwość, za serce, które tak wiele rozumie i tak wspaniałomyślnie wybacza.

Po zakończeniu części artystycznej goście zostali zaproszeni na słodki poczęstunek.